Sommaren är kort, det mesta regnar bort...

Jag vill inte vara negativ... Eller få er att bli deprimerade... Men sommaren är faktiskt snart slut.

Den har kommit & gått & jag har inte alls hunnit med. Den mesta av tiden har bara kretsat runt mitt sommarvikariat. Jag längtar efter att få vara ledig & den som väntar på nått gott....
Behöver bara vänta en vecka till! Sen får jag äntligen sommarlov! Som kan gå över till höstlov & vinterlov om jag har otur.


Det känns nästan försent att vara ledig nu. Chansen att jag får göra allt det som hör sommaren till minskar för varje dag. Ni vet: grillkvällar, stranden, utomhusspel, poolpartyn, festivaler, picknickar, solnedgångar, fester, utomlandssemester & allt annat som är roligast under den varmaste årstiden.


Damn it. Det är likadant varenda sommar! Det finns så mycket som jag vill göra men som aldrig blir av p.g.a. diverse olika anledningar. I år har det berott på jobb. Mitt & alla andras. Att bara träffa mina kompisar en kväll krävde flera veckors planering. Hur dumt är inte det? Och ändå kunde vi inte träffas alla samtidigt.


Jag längtar till nästa sommar. Sommaren 09, det ska bli en bra sommar. Då ska jag göra allt det jag vill! Mmm...


Tacka vet jag Malmöfestivalen i alla fall. Den verkar vara det enda somriga kvar sommaren 08 som jag kan ta del av. Efter den är det höst. Men det finns nog bra saker med den årstiden också.
Jag får återkomma med ett inlägg om positiva höstsaker.



Sommaren är kort
Det mesta regnar bort
Men nu är den här
Så ta för dig
Solen skiner idag
Hösten kommer snart


Var tog sommaren 08 vägen?



(07)


(07)


(07)


(07)


(07)



Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0