All väntan på The Studio gav mig huvudvärk.

Dagen då jag skulle få leka modell var då kommen! Det började ju strålande med att jag försov mig & blev väckt av "A.N" som ringde för att säga att hon skulle hämta mig drygt en timme senare,
men eftersom jag bara skulle äta frukost så var det lugna puckar & jag behövde inte stressa.
När "A.N" kom åkte vi till stationen & tog tåget till Malmö & därefter väntade vi på bussen som skulle ta oss till Turning Torso.


Har ni varit där inne någon gång? Vilken byggnad! För det första så kommer man knappt in genom dörrarna & för det andra är det omöjligt att öppna hissarna utan hjälp, eller ens hitta dem.
Men byggnaden är i alla fall väldigt cool på utsidan & lika cool på insidan. Väldigt modern - fin inredning & kameror överallt.


Kl. 14.30 som var tiden vi fått när vi bokade, gick "A.N", "P", "J" & jag in genom dörrarna till The Studio. Vi registrerade oss på datorerna & sedan var det bara till att sitta ner i sofforna tillsammans med alla andra & vänta tills det var vår tur att bli sminkade. Under tiden så drack vi iste & käkade salta pinnar & annat smått & gott, samtidigt som vi såg hur fler & fler tjejer vällde in i den inte alltför stora studion.


Två(!) timmar senare, var det då äntligen dags för oss att sätta sig i varsin stol & bli målade av en make-up artist. Väntan dit var ganska seg & tyvärr så blev sminkningen klar rätt fort vilket skulle betyda ännu mer väntan.
När jag kollade mig i spegeln blev jag nästan chockad - jag såg så annorlunda ut! Eller det var mest ögonen som fått en annorlunda form. Mer asiatliknande. Eller kattliknande. Kan inte bestämma mig. Häftigt såg det ut i alla fall! Tyvärr så blundade jag ju 95% av tiden så jag kunde inte se hur hon gjorde, men jag hoppas kunna testa mig fram till något liknande en vacker dag för jag blev verkligen nöjd med det.


Efter ytterligare en timme var det vår tur att bli tilldelade en fotograf. Vi följde med henne bort till kamerautrustningen & sen var det bara till att börja. "P" var först, "J" tvåa, "A.N" kom efter det & sist var då jag. Vi blev fotade framför tre olika bakgrunder & jag tror att fotografen tog runt 30 bilder på oss. Under hela tiden så visade hon hur hon ville att man skulle stå & var man skulle ha händerna, allt för att det skulle bli en bra pose ni vet. ;)

Själva plåtningen tog inte särskilt lång tid, så när det var klart var det bara till att sätta sig ner & vänta igen tills någon kom & hämtade oss för att visa bilderna på en dator.


Denna någon råkade visst heta samma sak som jag, så när vi hälsade & hon sa sitt namn så sa jag bara: "Ja.. Samma här du!" Denna någon försökte även tvinga på oss varsitt paket, d.v.s. 10 bilder för ungefär 1600 kr, men ingen av oss nappade på det. Istället så köpte vi mellan 1-4 bilder var vilket gjorde henne ganska besviken. Vi blev konstigt nog inte ens sugna på att köpa fler när hon gav oss flertalet komplimanger för varje bild, som hon för övrigt bara visade i en halv sekund innan det var dags för nästa. Egentligen hade jag rätt svårt för att bestämma mig, men jag valde ändå ut två stycken ganska fort. Båda två går för tillfället att ses här.

Så idag fick jag alltså känna på hur det är att vara modell för en dag, typ. Det innebär sjukt mycket väntan, men belöningen kommer väl när man får se bilderna (som för övrigt får mindre bra kvalitet när man lägger upp dem här, alltid likadant). Kul dag tjejer!



image19


image17


Adios amigos!

Kommentarer
Postat av: J

Hot Hot Hot!

2008-02-24 @ 07:55:23
Postat av: Anna

Dina ögon blev verkligen fantastiska:D Ja låååååång väntan blev det men vi hade kul ändå^^
Tack!:)

2008-02-24 @ 13:30:15
Postat av: Anna

Ah fina bilder verkligen! . du måste berätta mer sen. hoppas du skrev mig på listan! haha

2008-02-24 @ 16:04:47
Postat av: johanna

snyggt. var där för några veckor sedan :] Man blev fan paff av byggnaden, vi kom heller inte in först haha. men shit, vi blev sminkade direkt..

2008-02-25 @ 00:22:33
URL: http://nudistpolka.blogg.se
Postat av: Elin

Fina bilder :)

2008-02-25 @ 03:20:04
URL: http://dreamlandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0