De två N:ens massagefirma!

"Här sitter ju mina flickor & väntar!", var det första kvinnan på Slagthuset sa när hon fick syn på mig & min klasskompis "N" som satt bekvämt i receptionen. Mina flickor? Ha!

Tillsammans med denna kvinna vid namn "K" som jag aldrig träffat tidigare, satte vi oss ner i några fåtöljer längre in i byggnaden, där hon berättade om upplägget för hur vår praktik kommer att se ut de kommande tre veckorna.


Det kommer att bli helt annorlunda från de praktiker jag haft i årskurs 1 & 2 kan jag meddela. Tidigare har jag ju (förutom senast) varit själv på avdelningar där det har funnits rätt mycket personal & då jag även tilldelats en handledare. Så kommer det inte att bli nu.

För det första så är ju jag & "N" där tillsammans & för det andra så kommer vi inte att ha någon handledare, utan vi har bara "K" som någon sorts kontaktperson.

Annars kommer vi att planera & sköta allt själva, så det ligger mycket ansvar på oss.
Det blir vår egen lilla massagefirma! Fast utan betalning. Rätt coolt ändå. Jag får återkomma med mer detaljer om hur vi kommer att styra vår lilla firma eftersom vi ska bestämma allt sånt imorgon.


"S" (läraren) var ju förstås också med oss på mötet idag på Slagthuset & tydligen så ska hon bli mamma någon gång senare i sommar. Detta var vad "N" sa till mig igår & därför kollade jag idag om det kan stämma, vilket det definitivt kan!


Det är värsta babyboomen på vår skola nu för tiden, folk blir gravida till höger & vänster & pappalediga hit & dit. En vacker dag kommer vi att stå där utan några lärare... Jag tror faktiskt det.



Adios amigos!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vem är nu gravid??

2008-02-26 @ 18:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0