Förbereda sig eller ta det som det kommer?

Imorgon smäller det!
Eller bränns. Eller sticks. Eller hur det nu än känns. Det jag snackar om är alltså min tatuering som jag ska göra. Jag fixade nämligen en tid förra veckan så imorgon är det äntligen dags...


Av någon anledning har jag inte riktigt förberett mig för det, varken mentalt eller genom att leta upp en bild. Jag vet ju i & för sig vad jag vill ha, så nu ska jag bara leta upp en bra bild på motivet.
Annars får jag rita själv, för så komplicerad är den faktiskt inte.


När det gäller att förebereda sig inför saker så agerar jag olika beroende på vad det gäller. Ibland tar jag det bara som det kommer, utan att ens ha ägnat en tanke åt vad som komma ska & ibland föredrar jag att ha tänkt ut allt i förväg.

När det gäller tatueringen så har jag valt att inte tänka på det överhuvudtaget, smärtan & så menar jag. Annars hade jag nog gått runt & funderat över det hela tiden vilket bara hade gjort mig väldigt nervös. Vad jag däremot försökt förebereda mig på, är kunden som jag ska massera imorgon. Eftersom det är min första & jag inte har gjort så här innan, så är det säkrast att ha bra koll på allt.
Jag har gått igenom vad jag ska säga & göra, allt för att verka så proffsig som möjligt. ;)


Mina vänner, glöm nu inte att tänka på mig imorgon kl. 15 & en stund framåt! Det är då det sker.
Jag blir märkt för livet.


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0