Friterat & så socker ovanpå det?

Eftersom solen sken denna vårliknande söndag, så bestämde jag mig för ta en promenad i det fina, men ack så kalla vädret. Jag insisterade på att mams skulle följa med mig & efter en stunds övertalning så fick jag sällskap ut. Vår runda tog drygt en & en halv timme & det var faktiskt rätt skönt ute. Det kan bero på att vi gick i en hyfsat snabb takt så att vi inte skulle frysa tårna av oss.

När vi kom hem kände jag mig duktig som varit så hälsosam!
Enda tills jag stoppade i mig hamburgare & pommesfrites som var vår lyxiga söndagsmat från Mc Donald's. Till det hade jag beställt en cola som jag inte druckit på evigheter eftersom jag inte brukar dricka läsk särskilt ofta, mer eller mindre aldrig.

Vilken besvikelse det var!

Smakade inte alls så som jag minns att det ska smaka. Jag undrar hur mycket procent av drickan som innehöll vatten & hur mycket det var som faktiskt innehöll läsk.


På tal om läsk så köpte jag lösgodis igår. Snygg övergång va?

Det brukar jag heller inte göra. Antar att jag inte blir sugen på godis så ofta.

Okej, det där var en lögn!

Jag blir ofta sugen på nått sött, men som tur är slipper jag köpa det själv eftersom jag alltid brukar hitta nått gott liggandes här hemma.

Igår var  jag & "A.O" nämligen på bio, men istället för att köpa godis före bion som de flesta människor gör, så köpte vi det efter att den slutat & gick sedan runt & tuggade för fullt.
Jag har aldrig påstått att jag är som alla andra & inte "A.O" heller för den delen. Därför jag bla. säger så kloka saker ibland:

Vi har lösgodis hemma ibland, inte såhär löst, men nästan!

Filmen vi såg heter Juno.

För er som inte sett den på reklam eller läst i nån tidning, så kan jag berätta att det handlar om en 16-årig tjej som blir gravid med sin bästa kompis, & som bestämmer sig för att hitta det perfekta paret & sedan adoptera bort barnet.

Det var faktiskt en bra film, helt ok! Därför så får den 8/10 Nathaliepoäng.  :)



Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0