Här rullar vi på r:en.

Idag bar det av till Malmö med min favoritrökare "B" som jag inte träffat på över en månad!
Hon har nämligen varit i mitt älsklingsland Spanien, vilket jag varit ganska mycket avundsjuk på kan jag erkänna... 



"Vi rullar på r:en varje dag, här i söder. Oj, va vi é bra!
 Ingen annanstans släpper man loss som oss varje dag, än i Malmö!"


image12 

(FotografNatta)  

image13 


När vi kom fram började vi med att ta 35:an till Slagthuset, för att kolla var byggnaden låg så att jag inte ska yra runt i stan första dagen på praktiken nästa vecka. Tydligen så låg det precis bakom centralen så det kändes rätt onödigt att ta bussen, men det var kanske lika bra med tanke på mitt lokalsinne.

Då vi kom tillbaka till centralen bara en kvart senare, passade det bra med lunch, så vi åkte till
Mc Donald's & satte oss ner ett tag för att käka. Efter detta näringsrika mål tog vi 5:an till Nobeltorget där en viss tatuerare har sin studio. Tyvärr glömde hon visst bort att dyka upp på sitt jobb idag, så jag kunde sorgligt nog inte beställa tid. Jag blev såå besviken & "B" fick nästan släpa mig bort därifrån. Jag ska till Malmö på onsdag igen, så får se om jag lyckas få tag på en tid då istället!


Några timmar senare, efter att jag först hämtat ut biljetterna till Robins & även hunnit diskutera Shetland Sheepdogs med en främmande man, så åkte vi hem till Ajslöv igen. Då fixade jag ett annat ärende & köpte mig ett efterlängtat rabattkort. Nu ska det åkas tåg må ni tro!

Därefter vandrade jag & "B" vidare till deras nya hem som ligger i ett perfekt läge i stan, verkligen nära till allt. Dessutom så är det bara en 20 minuters raksträcka hem till mig, så jag förväntar mig att få besök oftare nu. Speciellt eftersom jag förklarat var Matöppet ligger så att vi kan mötas där.


- Fast jag vet inte om dem säljer mat där, alltså riktig mat.

- Men det står ju "alla tiders matbutik".

- Jaha... men dåså.


Jag har aldrig påstått att jag är smart, men nog borde jag ana något när jag läser deras namn: MATöppet.


Adios amigos!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0