How do I look?

Fastän jag tycker det är lite sådär halvtradigt att gå omkring på stan själv, så gick jag ändå runt & lullade lite för mig själv idag i Lund. Detta efter att jag gjort ett snabbt besök på sjukhuset.

Jag var bl a. inne på HM eftersom jag ville kolla på några jackor & hittade några stycken som jag tog med mig in till provrummen, helt ovetandes om att jag strax skulle bli någons smakråd.

Samtidigt som jag öppnade dörren till ett provrum så öppnade personen i rummet bredvid sin dörr & ställde sig i dörröppningen. Killen som uppenbarligen inte var svensk, pekade på sin tröja & sa:


- Does this look good?

- Eh...

- I have size L on me right now, but I don't know if I should have S instead. What do you think?

- No, I think it looks good!

- Ok, thank you! I will go and buy it right away.


Det blev inget jackköp för mig idag, utan jag nöjde mig med att bara prova några potentiella inköp. Kände att jag behöver lite betänketid & smakråd först. Skulle kanske bett den där killen om hjälp!


När jag en stund senare stod & väntade på tåget hem så fick jag ett sms där det stod:
"Vink på Nellie. :D"
Jag kollade åt höger - ingen där. Kollade åt vänster - ingen där. Jag vände mig om & kollade på perrongen längst bort & vem fick jag syn på där om inte "K.L" som just avslutat en dag på sin praktik! Vissa hade ju sån tur att de fick välja själva när de ville ha lov.
Jag var inte en av dem, vilket är synd, för jag hade nog kunnat vänta några veckor till.



Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: Anna

du kan kolla på jackorna imorgon igenn! och så kan ja vara smakråd.. scoore va ja är bra!

2008-02-19 @ 19:02:24
Postat av: J

Låt oss aldrig shoppa tillsammans.

2008-02-20 @ 01:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0