"Promenad" låter egentligen för pensionärsaktigt.

Promenera mera!

Det kanske man skulle ha som nytt motto. Eller inte jag då, för jag promenerar faktiskt fullt tillräckligt om dagarna...
Åtminstone när det är fint väder ute & man slipper ha tre lager kläder på sig. Så det så.

När våren snart närmar sig & vädret bjuder på mer sol & värme igen, så kommer jag mer än gärna att ta en runda utomhus. Men till dess, så föredrar jag ändå att ta bussen än att kämpa mig fram genom regnet & blåsten. Som tur är har det inte varit någon riktig snöstorm än, men det måste väl inträffa det med, innan våren kan komma på riktigt gissar jag.


Vår - du fina årstid, du är efterlängtad, bara så du vet!


Fastän det var svinkallt ute idag & blåste som bara den, så tog jag & "A.N" ändå en promenad i stan. Vi passade bl a. på att kika i det nybyggda området som egentligen inte alls ligger långt ifrån där jag bor. Om man tänker fågelvägen så är det drygt fem minuter hem till mig,
men eftersom det råkar ligga en dum järnväg ivägen med staket runt om, så tar vägen hem istället 20 minuter. Fast eftersom jag inte har något emot att gå, så gör det väl inget antar jag...
Känns bara lite onödigt ibland då man har bråttom!

På våran runda så gick vi även förbi 4H där vi hittade några uttråkade hästar & hundar. Det såg så synd ut om dem. Som tur var kunde jag pigga upp dem genom att ta några smickrande bilder.
Som den här tex, looking good!



image13
(FotografNatta)


Förutom att motionera genom att ta 10 000 steg per dag, så har jag även bestämt mig för att börja simma. Ja, ni läste rätt - simma! Det är bra för kroppen, konditionen osv. så jag tänkte, varför inte?

Nu försöker jag bara övertala några andra att haka på min nya idé. Än så länge har jag fått svaren: "men man får så breda axlar av det" & "hoppas att vi räknas som barn".

Det förstnämnda bryr jag mig inte om, men det sista hoppas jag med, att vi räknas som ungdomar. Annars måste vi betala 60 kronor varenda dag vi känner för att ta några längder i bassängen & då hoppas jag verkligen att det är värt det. Lite muskler hade ju inte skadat att få så att jag slipper låsa in mig på ett gym eller så. Whoa, rimstuga!


Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: Robin

Du är jätte duktig på att skriva

2008-02-18 @ 21:53:16
Postat av: Anna

men ja är noog med på simmningen hah! ja kan somma ryggsim så får man inte breda axla! haa gha va smart ja e!

2008-02-18 @ 22:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0