Robins tv-inspelning.

Före kl. 19.00 idag hade jag aldrig tidigare varit på en tv-inspelning. Nu kl. 00.00 kan jag dock lägga till den saken i listan över grejor jag upplevt. Tyvärr så var det inte jag som hade huvudrollen framför kamerorna denna dag, utan det var ju allas våran favorit-Robin!

Ni känner väl Robin? Eller har åtminstone sett honom i hans program som går på fredagar kl. 21.00 på Svt1? Ett mycket roligt program om jag får säga mitt!
Jag vet inte om det berodde på att jag var på otroligt bra humör idag, eller om det var för att jag såg programmet live, men jag tyckte det var ovanligt kul ikväll, så jag hoppas att ni ser det på fredag!


Allt började kl. 18.00 då dörrarna till foajén på Skånes Dansteater i Västra hamnen i Malmö öppnades. Jag & "A.O" hade efter vissa bekymmer lyckats hitta dit, efter att vi bestämt oss för att följa efter två stycken andra som hoppade av på samma hållplats & som också verkade vilsna. Vi gissade på att de skulle till samma ställe som oss & som tur var hade vi rätt. Vi visade våra biljetter i entrén, hängde av oss i garderoben & satte oss ner i en soffa tills det var dags att gå in i studion.


När det var dags, gick vi in & satte oss på rad nr. 9 vilket i & för sig var en av de bakre raderna, men eftersom det inte var särskilt stort så spelade det mindre roll. Vi såg bra!

Innan själva inspelningen började, så fick vi i publiken visa hur högt vi kunde applådera när en annan kille kom in & bjöd på roliga skämt för att alla skulle bli på topphumör.
Den här killen var alltså pausunderhållningen som fick rycka in lite då & då när det blev avbrott & något behövde fixas med tex. ljudet osv. Allt för att publiken skulle hållas igång & inte tröttna!


Hemma i tv-soffan så tänker man väl oftast inte på hur det egentligen går till när man spelar in det där programmet som man sitter & tittar på. Att det tex. blir avbrott lite då & då, att de får ta om saker, att publiken blir uppmanad att göra si eller så.

Men idag när jag fick vara med bakom kulisserna så fick jag alltså veta sanningen! Inte för att jag varit helt ovetandes om det innan, men ändå, nu fick jag se det med egna ögon. Programmet Robins varar ju bara i 30 minuter, men själva inspelningen tog ungefär en & en halvtimme p.g.a. att det skulle fixas & trixas.


Gästerna i (fre)dagens program var/är Ingvar Oldsberg & gruppen Calaisa.
Inga drömgäster för mig precis, men det var vår enda chans, eftersom de två kommande & sista programmen redan var uppbokade. Då med bl a. Johan Wester & Björn Gustavsson, det sötot.
Jag ska dock inte klaga på dem jag såg idag, jag skrattade nog så att det hade räckt för resten av veckan. Jag hoppas att all den humor som fanns idag går att se på fredag också & att det inte bara var bakom kamerorna.


Det var en skoj ikväll, så det får allt göras om! Glöm nu inte att bänka er framför tv:n på fredag! Jisses, vad jag har gjort mycket reklam för det programmet i dagens inlägg.
Jag borde nästan få betalt.


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0