Silence! I kill you!

Jag tror & hoppas att ni känner igen den repliken!

Det är ju så Achmed, the dead terrorist, säger på klippen som man kan hitta på youtube.
Dem är jäkligt kuliga! Riktig underhållning.


Anledningen till att jag då valde den repliken som rubrik idag, är för att jag råkade stöta på psykopaten på tåget hem & den stämmer så väl in på henne! Jag kan nästan höra henne säga det.


Vem är då psykopaten kanske ni undrar?

Jo, det är en 50+ kvinna som brukar åka samma tåg som mig tyvärr. Eller tyvärr & tyvärr,
jag brukar undvika att sitta i samma vagn som henne.
Varför?

Jo, för att hon är ganska jobbig att dela vagn med, dock inte för att hon är en riktig psykopat, hon bara kallas för det. Eller hur ligger det till egentligen?

Jag tror faktiskt att man måste uppleva en hel tågresa med henne för att förstå hur besvärlig hon egentligen är. Det blir inte helt rätt när man ska beskriva...

Men jag kan i alla fall berätta att hon är en väldigt lättirriterad kvinna som alltid ska sitta inne i den tysta kupén & när psykopaten sitter där inne så gäller det verkligen att det är tyst.
Man får varken lyssna på mp3, bläddra i en tidning, viska, hosta eller ens andas. Man får inte heller lukta rök eller parfym. Det är hårda bud!

Om någon dessvärre skulle göra något av detta, även om det är väldigt försiktigt & tyst,
så får personen ifråga en tillsägelse direkt. Eller inte bara en, utan flera stycken på rad utan avbrott.

För det mesta så brukar det sluta med att psykopaten tjafsat sig igenom hela tågresan, från start till slut. Därmed har hon själv varit orsaken till att det aldrig är helt tyst i den tysta kupén,
men hon tycks aldrig fatta det själv.


Det roliga är att detta faktiskt är helt sant. Det händer varje dag & jag vet många personer som råkat ut för henne. Nån gång har jag t.o.m bara råkat nämna hennes nick psykopaten för någon & så har personen vetat vem det var utan att jag behövt förklara ett ord.


Varför jag nu tillägnade ett helt inlägg åt henne kan man undra. Jag tycker väl att hon är en speciell Eslövsprofil som är värd att nämnas! ;) Dessutom påminner hon ju lite om Achmed.



Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0