Solen skiner här utanför.

Nu sitter jag här igen, det var ett tag sen man satt här sist & det kommer antagligen dröja ett tag tills man sitter här igen. Jag befinner mig i skolan på ovanvåningen framför en dator omringad av alla ettor & tvåor som pladdrar på högt om sitt nyss avslutade sportlov. Eller berättar vad de gör framför sina datorskärmar. Eller skrattar högt åt något de ser på youtube. Detta ska föreställa en tyst våning, men eftersom jag inte försöker plugga så stör det mig inte särskilt mycket. Bäst att ni snackar av er nu, för sen har ni lektion & då är det bäst att sitta tyst & lyssna med intresserade ögon, mina vänner!


Jag har precis haft mentorssamtal med min lärare "P" & det utspelade sig på exakt samma sätt som det brukar. Det börjar som vanligt med artighetsprat då hon frågar hur jag mår & hur min praktik går. Därefter går vi igenom mina betyg & kollar på hur bra jag var på att gissa vad jag skulle få i början av terminen. Förvånande nog har jag fått högre betyg i de flesta ämnena.

Efter detta får jag rita kryss på ett papper under olika frågor som visar var på skalan jag ligger. För det mesta sätter jag mig i mitten, det är neutralt & bra. Man slipper anstränga sig med att tänka hur det egentligen ligger till & därefter förklara ingående varför man placerade krysset exakt där man gjorde. Lagom är bäst när det gäller sånt här helt enkelt!


Jag planerar att sitta framför datorn i ungefär en timme till för sen har jag mitt andra möte för dagen med min lärare "S". Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända då, men jag antar att hon ska berätta om hur praktiken på Slagthuset kommer att gå till, för jag har inte en aning!

Jag återkommer antagligen ikväll med mer information, jag har nämligen bestämt mig för att uppdatera min blogg oftare än med ett inlägg per dag. Eller det beror i & för sig på hur mycket jag har att skriva, men jag känner att jag skulle kunna skriva mer än vad jag redan gör. Min blogg är ju min dagbok där det är tänkt att jag ska få ut alla mina känslor & tankar & allt annat som behöver få sitt utlopp. Jag skriver ju mest för min egen skull. Dessutom är det en bra sysselsättning när jag har tråkigt... Som nu...

För två veckor sen vid den här tiden satt jag på Tegnérs. Minns inte exakt vad jag gjorde, men jag vet i alla fall att jag var där, hihi. Härligt ställe. Hoppas verkligen att han ringer mig en vacker dag om det finns behov av hjälp. Snälla "C", gör det!

Nä, nu ska jag göra lite nytta & gå in & kolla på ams om det mot förmodan skulle finnas något jobb till mig.


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0