"Vänta inte till imorgon med det du kan göra idag."

Just nu har jag tre böcker som ligger framför mig på skrivbordet. De har rätt intressanta titlar så jag fattar inte varför jag inte tittat i dem tidigare. "Sensualism eller Skamgrepp", "Drömprinsen & Glamourgullet" samt "Bimbobakslaget" heter dem.

Fram tills för en stund sedan så hade jag inte ens bläddrat igenom dem, fastän jag & min projektpolare lånat dem totalt tre gånger. Vi har i flera månader tänkt att fortsätta skriva på vårt påbörjade arbete, men det är mycket lättare att tänka en sak, än att utföra den i verkligheten om man har dålig självdisciplin & är bra på att skjuta upp saker. Vi har än så länge besvarat en av våra tre frågeställningar & detta har vi lyckats göra på ett halvår. Nu har vi bara åtta veckor på oss att besvara de två återstående frågorna samt förebereda vår redovisning. Åtta veckor är ändå en rätt lång tid, så visst kommer vi att fixa det, men jag känner mig ändå stressad. Därför bestämde jag mig idag (för femtioelfte gången) att sätta mig ner & skriva lite för att minska ångesten. Ungefär en datorskriven A4 blev det, så nu mår jag en aning bättre.

Ett råd till mig & alla andra: skjut inte upp saker & ting! Gosh. Det är så lätt, men ack så dåligt.
Kan bara sluta i katastrof! Om man har otur...


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0