Varning för långt inlägg.

Dagens inlägg hade jag tänkt tillägna en annan psykopat.

Naej, jag bara skojar! Han är ingen psykopat! Bara sådär lagom knäpp som man ska vara. Ungefär så som jag kan vara, men döljer ibland. ;)


Imorgon är det sista dagen på min praktik nr. 1. Jag har nämligen praktik nr. 2 som väntar efter lovet som kommer nästa vecka. Hälften klar, hälften kvar!

Jag kan helt ärligt säga att det här har varit min bästa praktik. Än så länge då,
borde jag kanske tillägga eftersom jag har en omgång kvar, men det är egentligen mer ett projekt som jag & en annan i klassen ska planera & utföra på Slagthuset.


Enda sen jag började på gymnasiet & var ute på praktik för första gången så har jag alltid fruktat den nästkommande. Då menar jag allvar. Fruktat.

Allt började med att jag var inom hemvården i Marieholm i 1:an, först två veckor på hösten & sedan fyra veckor på våren. Det var hemskt! Jag tyckte verkligen det. Att vakna upp varenda morgon & veta att jag skulle dit någon timme senare var en plåga.

Jag insåg direkt att jobba med gamlingar inte var något för mig. Eller så fick jag bara dåliga erfarenheter därifrån p.g.a. jag inte trivdes med mina handledare & inom själva yrket = dålig kombination. Men att sätta för stor press på en 15-åring, ta för givet att man redan kan allt & inte hjälpa en i olika situationer är kanske inte en bra start?

Numera drar jag alltid en suck av lättnad när vi kör igenom den hålan & jag vet att jag aldrig mer behöver komma dit en tidig morgon eller sen eftermiddag!


Utöver hemvården så har jag även praktiserat på kvinnokliniken samt barnsjukhuset, detta var då jag gick i 2:an. På KK trivdes jag ändå ganska bra bland alla bebisar & nyblivna mammor, samt med min snälla handledare som verkligen tog sig an mig.
Men fastän det hände en del spännande saker där, (I love you, Ich liebe dich... är en bra låt ;) så var det ju trots allt ett sjukhus & jag är inte helt överförtjust i att spendera tid där, så jag vill nog påstå att det här var min nästbästa praktikplats.

På barnsjukhuset trivdes jag sådär. Det positiva var att det handlade om barn samt att personalen var schysst. Det negativa var att min handledare däremot inte brydde sig så mycket om mig, samt att det var ett sjukhus som jag uppenbarligen inte gillar.


Nu känner jag att jag mest klagar på allt & alla & jag vill verkligen inte vara en sådan person. Antingen har jag haft otur eller så var omvårdnad kanske inte det bästa valet?

Hur som helst, det var ju meningen att jag skulle tillägna dagens inlägg åt min nuvarande praktik!
Jag kom visst av mig någonstans.


Jag har trivts bra på Lillemans massage!

För första gången någonsin så fick vi i år välja ett ställe inom vår inriktning, d.v.s inom hälsa & friskvård (inget sjukhus!) & därför så valde jag detta som NUMMER ETT på listan. I got lucky!

Det har varit tre roliga veckor med en supersnäll handledare & kul ställen att besöka. Jag har trivts jättebra! Jag hade definitivt ingen anledning att frukta praktiken denna gången, snarare tvärtom. Kommer bli lite sorgligt att komma tillbaka till skolan sen.
Jag menar det, jag öppnar mitt hjärta här damnit.


Men jag bestämde mig precis för att jag borde sommarjobba på Lillemans i sommar med eller utan "N":s tillåtelse. Och då vet jag kanske någon som sätter kaffet i halsen?



Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: Rebecka ;)

Jag satte tuggummit i halsen hah.. jaha så du ska sommarjobba där fan vad kul.. då kommer jag så får du ge mig massage:P

2008-02-13 @ 21:24:15
Postat av: J

HA! Jag visste det :D
*Jag dricker inte kaffe
*Jag har mestadels önskat dig lycka till dagen innan. Heja oss!

2008-02-13 @ 21:28:00
Postat av: Anna

haha satte kaffet i halsen, hah de va bra den :P

2008-02-13 @ 21:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0