Dagens höjdpunkt: pannkakor.

"Så här sitter jag nu på en blå stol i ett stort konferensrum på NDI (Nordisk Däck Import), medan "N" står & masserar en man som lagt sig bekvämt på massagebänken. Klockan har just passerat halv elva & jag har suttit här sen halv åtta ungefär. Det har varit ganska drygt, så den senaste stunden har jag mest försökt undvika att somna vilket har varit rätt tufft. Jag fick ju sova en timme mindre än vanligt imorse & jag brukar inte sova så många timmar vanligtvis heller,
så jag är rätt trött om man säger så. För några minuter sen läste jag klart Metro & då hade jag läst varenda artikel & notis, vartenda ord. Allt för att hålla mig sysselsatt.

Det är dock inte "N"s fel att jag inte har mer att göra. Det är ju såhär att, det enda han gör, är i princip att massera & det är ju inte meningen att jag ska ta över hela hans jobb. Dessutom kommer klienterna för att bli masserade av honom då han behandlar mer med sin massage än vad jag lärt mig i skolan, vi gör alltså inte riktigt på samma sätt.

På tal om "N" så har han slängt några blickar på mitt häfte & undrar nog vad det är jag sitter & skriver på, så jag tänker sluta nu & rita lite istället! Undrar hur många han har kvar."


Okej, jag ljög lite för dig "N" när jag sa att jag inte skrev till min blogg! Haha.

När vi var klara på NDI åt vi lunch på en golfrestaurang som låg någonstans nära havet.
För första gången i mitt liv åt jag ärtsoppa. Det var inte gott. Som tur var fick man även pannkakor. Det var gottare.

Eftersom lunchrasten var flera timmar lång så bestämde "N" att vi skulle göra några ärenden, det vill säga: hämta massagepapper, lämna tvätt, hämta tvätt, lämna allt i lägenheten (som var skitsnygg!) & tvätta bilen. Efter det åkte vi till Puls där jag som vanligt blev utsatt för några skämt, kollade på när några blev masserade & ritade lite i mitt häfte, innan det var dags för mig att bli skjutsad hem av en anställd.


Jag har haft en helt vanlig dag på praktiken med andra ord.



Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0