Destination okänd.

Om exakt fem månader. Då är det bara två dagar kvar. Två dagar kvar till jag kommer att kastas ut helt ensam i denna stora värld.
Antagligen kommer jag att ha ganska blandade känslor, precis som nu. Det finns ju båda positiva & negativa saker med att ta studenten & sluta skolan.
Jag har dessutom absolut ingen aning om jag vad vill göra. Än...
Förhoppningsvis kommer jag att ha tänkt ut något snart. Då skulle jag ha ett mål att sträva efter & det skulle vara mycket lättare, roligare och tryggare. Men jag tvivlar på att det blir så, med min beslutsångest & allt.

Universitet, höskola, ky-utbildning, jobba direkt, resa bort ett tag, eller ligga i soffan & slappa?
Vad ska jag göra & var ska jag ta vägen?
Det är den eviga frågan.
En fråga som jag skulle vilja ställa till någon & få ett svar att rätta mig efter. Men icke, så lätt är det visst inte.
Fast syon på skolan är väl kanske en bra början.
Det är faktiskt hennes förtjäns/fel att detta blev dagens ämne. Hon hade nämligen än en gång ett snack med oss 3:or om framtiden & delade ut häften. Jag har en hel hög med såna häften nu + olika broschyrer från skolor & så. Törs jag säga att den ligger orörd?

En vacker dag, väldigt snart, ska jag ta mig i kragen & börja fundera. Det är farligt att skjuta upp saker & ting som jag gör hela tiden! 

En annan tanke som jag slogs av idag & som inte har något som helst att göra med mina framtidsplaner är: pitabröd.
Är det bara jag som har otur alltid, eller är de faktiskt ganska dåliga?
Min erfarenhet av dem är att de är rätt hårda & går sönder jättelätt. Dessutom får det inte plats så mycket mat i dem.
Jag tror inte jag gillar pitabröd...


Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0