Första dagen avklarad!

Vad kan jag då berätta om min första praktikdag på Lillemans massage med en kille vid namn "N" som handledare?


Jo, att dagen började med att jag träffade honom utanför Tegnérs matsalar i Lund vid 10-tiden på morgonen. Vi snackade lite & gick sedan in där jag fick hälsa på alla som jobbar där (endast manliga anställda kan jag meddela), de verkade trevliga & skojade mycket.

När de käkat upp sin frukost var det dags för "N"s första klient & då satt jag bara & kollade på i en fotölj. När han var klar, kom nästa klient för dagen in & då satt jag också bara & kollade.


Det kommer att bli en hel del sådant för mig eftersom det inte finns något annat att göra. Visst kommer jag säkert att få massera en del sen, men utöver det så gör man ju ingenting annat och det är ju inte meningen att jag ska ta över "N"s jobb helt & hållet.


Hur som helst, efter dessa två klienter var det dags för lunch & då bjöds jag på dagens rätt vilket bestod av oxfilé med potatis & lite sådant smått & gott. Tack för det!

När maten sedan var uppäten återstod två klienter från kockpersonalen. Återigen så satt jag bara & kollade på när den första kom in, men sedan när det var dags för den sista så fick jag "värma upp honom" först så att säga, innan "N" tog över & gick mer på djupet. Jag körde lite lättare, medan min handledare verkligen tog i.

My gosh.

Jag hade nog dött om någon gjort så på mig.


När alla som beställt tid på Tegnérs var färdigmasserade åkte jag & "N" vidare till ett företag i Staffanstorp där ytterligare fyra klienter väntade på sin behandling. Innan vi kom fram varnade han mig för att det även här i princip bara finns manliga anställda & att det är ovanligt med så unga tjejer på besök, men att de gillar när det väl händer(?)
Och visst, det märktes väl en smula. På det de sa, deras skämt osv. Haha säger jag bara.


Kl. 18.00 ungefär, begav vi oss iväg därifrån mot Lund igen. Jag blev avsläppt någonstans i närheten av stationen medan "N" skulle iväg & fortsätta massera på ett annat ställe, nämligen i idrottshallen, där spelarna i Lugi, elitlaget i handboll skulle få en omgång. 
Om jag varit intresserad av handboll hade jag säkert tyckt det var roligt, men nu blev jag alltså inte jätteimponerad.
Hade varit en annan sak om han masserat MFF liksom!


Vill bara tillägga att jag alltså var där i åtta(!) timmar redan första dagen! Men det var helt ok, min handledare verkar trevlig & så, så det kommer säkert bli bra.



Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: Anna

haha verkar som att du kommer få en trevlig praktik! Go nellie haha!

2008-01-29 @ 15:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0