Gårdagen.

Kl. 18.36 tog jag tåget till "A.O" i hålan Hjärup där  hon & "R" redan väntade.  Vi gjorde oss i ordning, käkade mat & hade en tidspressad förfest. Sedan skulle vi ta tåget vidare till Helsingborg & då upptäckte jag att skånetrafiken höjt priserna.
Jag tycker inte alls om skånetrafiken.
När vi kom fram till Helsinborg så regnade det rejält. För varje droppe som landade på mig blev jag såklart blötare, kallare & på sämre humör.
Väl inne på Tivoli så dansade vi osv. i början, men efter ett tag satte jag mig ner & vilade. Jag var som sagt inte på topphumör vilket alla som försökte få upp mig kunde märka.. haha.
Vad envisa folk är! 
Tydligen räcker inte "jag är för trött" &  "jag mår inte så bra"  som ursäkter. Men jag var faktiskt trött & mådde konstigt.

När Tivoli sedan stängde så begav vi oss snabbt mot Knutpunkten för att få värme & möjligtvis hitta mat.
Vi hittade ingen mat men däremot lite underhållning i form av en kille som kanske druckit lite för mycket eller bara var allmänt knäpp, men han hade mycket roligt att säga iaf. Tyckte jag.
Somliga uppskattade det inte lika mycket, fastän de skrattade. ;)
När han sedan blev bortkörd av "A.O" & "R" så satte det sig några andra på bänken bredvid oss. Inget konstigt so far.
Men när den ena killen började snacka med oss kunde han gissa exakt var vi bor, vilket inte är så lätt eftersom vi inte bor nära Helsingborg & dessutom bor på tre olika ställen. Det var skumt.

Till sist kom iaf tåget & efter drygt 40 minuter var vi framme i Lund. Jag skyndade mig att ta ut en ny biljett eftersom mitt tåg hem visst skulle gå några minuter senare.
Efter ännu en tågresa var jag snart äntligen hemma där jag kunde lägga mig & sova några timmar. Sömn som verkligen behövdes!


Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: J

Va? Är det så att du tycker illa om SKÅNEtrafiken?

2008-01-22 @ 21:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0