Mycket ergonomi & massage.

Mitt andra inlägg kom fortare än väntat! 

Jag tycker dock inte att man ska förvänta sig att jag alltid skriver såhär ofta, men i och med att jag precis startat bloggen är det väl lika bra att skriva medan jag orkar...

Den här dagen kom några snart färdigutbildade arbetsterapeuter till skolan på besök & föreläste om kroppskännedom, arbetsställningar m.m. Vi var såklart tvungna till att prova på de olika tekniker som finns att använda vid olika situationer som kan uppstå, men eftersom det här var femtioelfte gången vi gick igenom detta så var det inga större problem att klara av momenten.
Med tanke på att jag alltså redan lärt mig detta tidigare & känner mig säker på hur man ska göra saker & ting, kanske ni kan gissa vem som frivilligt anmälde sig att spela patient för att ligga i sängen & vila medan de andra fick göra jobbet...

Om några veckor ska jag ut på praktik & kommer därför inte att vara i skolan på sex veckor. Idag fick jag äntligen reda på var jag ska vara, nämligen: "Lillemans massage". Låter en aning skumt men det är säkert helt normalt!
Vet inte så mycket om det än, men vad min lärare berättat så är det en kille som åker runt till olika företag & masserar folk. Med honom kommer jag att hänga i tre veckor.
De sista tre veckorna ska jag spendera på Slagthuset i Malmö där jag också ska massera folk. Kommer bli en hel del träningsvärk känns det som!  Kommer ju bli värsta proffset sen.

Det blir säkert bra... Jag hoppas att det blir bra.


Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0