När man snackar om trollen...

Det första jag gjorde idag efter att jag gjort mig i ordning på morgonen, var att ta bussen till stationen för att sedan ta tåget till Lund där jag skulle möta "A.O". Väl där fick jag min efterlängtade väska som jag dumpat hemma hos henne för några veckor sen & som bara samlat på sig mer & mer grejor. Efter detta kära återseende gick vi till biblioteket där vi fixade lånekort samt lånade några böcker för att inviga kortet.


När detta var klart tog vi bussen till skolan eftersom vi ville snacka med några lärare.

Innan den läraren jag sökte blev ledig, så satt jag & "A.O" & snackade om att vi borde maila de två tjejerna vi intervjuade för några månader sen, av den orsaken att vi vill ha deras hjälp på vår redovisning, samt för att det var längesen vi både sågs & hördes av.

En stund senare när jag står & snackar med "E" (läraren) i korridoren, så märker jag att några personer längre bort står & tittar på mig. Först ser jag inte vem dem är, men sen inser jag att det är de där två tjejerna vi intervjuade & som vi snackade om tidigare under dagen & utbrister då till "A.O" som står bredvid:

- "MEN KOLLA! DÄR STÅR DEM JU!"

Efter detta korta besök på skolan tog "A.O" & jag bussen in till stan igen. Vi satte oss på Mormors Bageri & åt ett välbehövt mellanmål, d.v.s. fralla & baguette. Det var gott. Mycket gott.

När vi satt där & snackade om våra praktiker som mest, ringer plötsligt min handledare & säger att jag måste börja en timme tidigare imorgon. Jag ska alltså bli hämtad runt 07.15 & måste då gå hemifrån runt halv sju, vilket betyder att jag måste gå upp mycket tidigare än vanligt.

Jag kommer att vara så trött. Som alltid i & för sig...


Innan vi tog våra tåg hemåt åt varsitt håll hann vi med en snabb runda på stan; inom Din Sko, HM, Glitter & nån blomsteraffär. Tyvärr(?) så köpte jag en klänning/tunika/linne + lite annat som egentligen var totalt onödigt.
Men det var ju rea liksom, kan inte motstå att handla då! Halva reapriset också!

Dessutom kommer jag ju att använda det åtminstone en gång! ;)


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0