Number two: also finished.

Då var även andra dagen på min praktik avklarad. Precis som igår spenderade jag idag totalt åtta timmar med min handledare "N" & ett flertal klienter.


Dagen började med att jag blev upphämtad med bil på centralen några få minuter efter att mitt tåg kommit in. Vi körde då till ett företag i stan (Lund) där fem personer fick sin behandling, varav jag fick "värma upp" den första innan "N" tog över.


När vi var klara där, var det dags för lunch & då bestämde han att vi skulle äta på ett ställe i Bjärred eftersom han mer eller mindre är stammis där. Denna människa envisades även idag med att bjuda mig på maten, även fast jag försökte ge honom pengar ett flertal gånger.
Otroligt snällt, men det kan knappast hålla på så här i tre veckor. ;)

När vi var mätta & nöjda var det fortfarande ett bra tag kvar tills vi skulle vidare till företaget i Staffanstorp, så han frågade om det gick bra att vi åkte till en tatueringsstudio i Malmö för att kolla.

- "Självklart!!!"

Efter att kört runt & letat en stund hittade vi det liggandes i ett industriområde vid motorvägen & gick in. Tydligen så är det ett väldigt populärt ställe, (som nyss bytt lokal) med lång väntetid & även bokningsstopp för tillfället.

Efter att ha checkat läget där & utan att kunna beställa tid, åkte vi vidare för att göra lite nytta.

När den första klienten kom in i kontoret/massagerummet på Puls, masserade jag dennes händer medan "N" körde ryggen. Därefter kom det in två stycken till efter varandra & då satt jag bara & kollade. Sen var det nämligen dags för mig att få skjuts hem av en som jobbade på företaget eftersom han också bor i Eslöv, samt för att jag skulle slippa va borta så länge idag. Åtta timmar duger mer än väl liksom. :)


Förresten, ett urval på vad som sagts till eller om mig, (syftar då på gårdagens inlägg när jag berättade att de skojar en del). Det har låtit nått i stil med:

- "Jaså, du har en medhjälpare med dig idag? Då måste jag ju sätta upp mig på en tid nu direkt."
- "En elev? (Ja) Ja, jag förstod nästan det, för en sån fin tjej hade du väl inte kunnat få annars!"
- "Följer du med & tvättar min bil? Inte? Säker?"
- "Bäst du säger åt henne att inte gå in i bastun sen för då kommer jag."
- "Inte ångrat dig om att följa med & tvätta bilen!?"
- "Jaha, så här sitter anledningen till att hela den här veckan redan är uppbokad."
- "Jag förstår inte hur han alltid lyckas ha så söta tjejer med sig som elever!"

"N" får säkert en del han med? Som idag när en kvinna flera gånger sa: "nu mår du va?" när hon  blev masserad. Haha.


Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: Anna

haha dem verkar ju inte kloka :P

2008-01-29 @ 20:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0