Tivoli & balklänning!

Vi börjar med gårdagen/imorse:

Precis som för en vecka sedan tog jag igårkväll tåget till "A.O" & "R" i Hjärup där det bjöds på god mat & dricka.
Efter att ha spenderat några timmar där, tog vi det sega tåget (59 minuters restid) till Helsingborg. Fast det känns konstigt nog inte lika segt när man mest skrattar!
Men ändå galet att vi åker så långt för att festa...

När vi hamnade i kön till Tivoli träffade vi två tjejer vid namn "C" & "F" som vi umgicks med ganska mycket under resten av kvällen. De var roliga,  men försatte oss dock i livsfara när de drog iväg oss till ett annat ställe så man höll på att frysa ihjäl. Det var i & för sig inte så långt att gå eller så, men det var ju storm & svinkallt ute!
Men det dröjde inte länge innan vi var tillbaka på Tivoli igen där vi stannade till det stängde. Tillbaka på stället träffade jag bl a. "S", trevligt, trevligt!

Efter att vi lämnat Tivoli dröjde vi kvar en bra stund utomhus. På denna stund fick vi tex. förklara för någon varför vi stod där vi gjorde & tacka nej till en annan om att följa med gratis till Danmark.
Väl inne på Knutpunkten fick vi sedan sällskap av en hemlös(?) man som bl a. tyckte att jag såg speciell & ovanlig ut. Behöver ju inte betyda att det är något bra, men sedan sa han att jag var jättesnygg, så jag antar att han gav mig komplimanger. :) Kan man lita på hemlösa?

Kul på Tivoli!



Senare idag:

Mindre än fyra timmar sömn blev det idag eftersom jag hade ett uppdrag att utföra. "Operation balklänning".
Så mum och jag tog bilen & körde in till Lund för att förhoppningsvis hitta något i Millans Butik.
Det gjorde vi. Vi hittade en en hel del tjejer & deras mammor. Däribland  "A.N":s kompis "P" som var där & skulle prova klänning med sin kompis & baldejt. Jag gissar på att valet föll på en rosa skönhet. Jag har nog hört om rosafreaket!
Mamma & jag fick hur som helst snällt ta av oss skorna & hänga av oss jackorna innan det blev min tur att få assistans.

Som vanligt när jag ska göra något så finns det alltid en hake eller att något går fel.
Idag handlade det om att jag lyckades fatta tycke för några klänningar i katalogen de hade till hands i butiken, men som tydligen hade utgått eller något sådant.
Men jag hittade ändå två stycken som jag provade. På en pall. Mitt i butiken. Medan alla som väntade stod & kollade på under tiden jag försökte tänka & bestämma mig.
Beslutsånget remember?
Eftersom jag visste att folk väntade blev jag lite halvt stressad & orkade inte prova fler.
Dumt kanske, men jag tror ändå att mitt val av klänning blev bra. Tror. Jag har nämligen inte sett exakt hur den kommer att se ut. Jag fick gissa mig fram.
Jag provade nämligen klänningen i svart vilket jag inte ville ha. När jag sedan fick en pärm med olika färger & undrade om jag kunde få se hur de såg ut i verkligheten så gick inte det heller, eftersom jag bara lyckades pricka in färger som de inte hade tillgängliga för tillfället.
Hur lyckas jag?

Vilken färg jag till sist valde får ni gissa!


Adios amigos!

Kommentarer
Postat av: Färgen

Blå?

2008-01-26 @ 18:22:18
Postat av: Anna

Kanske grön elr gul?Skriver du om det e rätt färg?^^

2008-01-28 @ 17:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0