Go grandpa!

Nyss hemkommen från min kära morfar. Både jag & mams, samt min moster "E" & morfars fjälla "M" var på besök. Det var faktiskt ett tag sen sist jag var där, men det var ju precis som det brukar vara med fika & sånt trevligt. Riktig lördagsunderhållning...


När jag gick på min vanliga runda i lägenheten för att kolla på alla kort på oss i familjen & övriga släkten så hittade jag ett nytt kort. Eller nytt var det i & för sig inte, för det föreställde min morfar & andra spelare i ett fotbollslag för en hel del år sedan. Han var ju en riktig snygging i unga år kan jag meddela! Och populär bland töserna (läs: tanterna) är han tydligen fortfarande enligt fjällan som vi kunde höra säga det här:


- Ja, det är många som är efter honom, med blickar & allt! I början tyckte jag inte om det, men nu reagerar jag inte längre. Jag vet ju var jag har honom.


Efter detta uttalande berättade hon om en dam som förälskat sig i min morfar ganska nyligen & enligt egen utsago inte kunde sova om nätterna p.g.a. detta. Dessvärre var denna dam redan gift & min morfar också upptagen.
Samtalet gick sedan över till rullatorer där jag tyvärr inte kände att jag kunde bidra med något.
Helt plötsligt under samtalet som min morfar hållit sig utanför frågar han högt med riktig västgötska:
Vad kostade den där jävla fläskfilén förresten??


Då fattar vi väl direkt varför alla 70+ damer är ute efter honom! Jag menar, vem kan egentligen motstå en sådan charmig man som inte lyssnar på pågående samtal utan helt plötsligt börjar snacka om någonting helt annat istället. Oftast mat, väldigt typiskt honom. Det är det nog inte många som kan, speciellt inte eftersom han är trevlig, rolig & generös också ovanpå allt. :)


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0