Jag är trött.

Som rubriken lyder kan jag berätta att jag är ganska trött & det är inte bara p.g.a. lite sömn,
utan beror också på att jag har jobbat mer fysiskt denna veckan än vad jag normalt gör. Det känns speciellt i armarna som har fått arbeta extra mycket. Men detta är inte som jag klagar,

det har varit en bra & kul vecka & jag hade gärna velat att det fortsatte såhär!
Det är bara det att jag inte är van. Ännu...


Vanligtvis går jag ju i skolan & det är inte direkt ansträngande att sitta på en stol & anteckna i ett block. Jag är inte van vid att massera flera personer per dag, men det är precis det jag har gjort på Slagthuset den här veckan. Utöver det, så använde jag även mina armar flera timmar igårkväll/natt när jag & en annan tjej tog hand om disken på Tegnérs.

Förutom detta, så är jag även ganska seg eftersom jag gick & la mig sent både i förrgår & igår.

Eller tidigt kanske man ska skulle säga att jag gick & la mig, igår & idag då. Det har inte blivit många timmars sömn i alla fall.


Så igårkväll kl. 20.00 dök jag alltså upp på Tegnérs matsalar där jag skrev in mig & sen fick en snabb rundtur på stället. Sen var det bara till att vänta på den stora ruschen med disk som skulle komma & när den väl kom så fanns det ingen vila! Tydligen så var det en bal där igår (med drygt 250 personer, tyckte jag mig höra någon nämna), så det fanns ju en hel del att ta hand om man säger så.


Eftersom vi var två stycken i disken, så delade vi upp oss så att den andra tjejen sköljde av allt & körde in det i maskinen, medan jag lastade ut allt ur vagnarna & satte fram det till henne, samtidigt som jag samlade ihop allt under tiden som det blev färdigdiskat & lastade på vagnarna igen.

Det blev en hel del för mig att bära fram & tillbaka.
Hmm, låt mig tänka... Förrätt, varmrätt & dessert till 250 personer blir 750 tallrikar, samt skålar & brickor, dricksglas, vinglas & annat smått & gott. Efter varje rätt så kom ju allt också på en gång,
så undan fick det gå innan nästa rusch var på väg. Dessutom hade nattklubben också öppet & folk använder tydligen glas där också. Vad dumt.


Med tanke på att det var första gången jag & den andra tjejen gjorde detta, så tycker jag nog att vi skötte oss ganska bra. Vi får väl se vad de andra tycker. Om de ringer mig när de behöver hjälp igen menar jag...

Det hoppas jag på, jag ställer gärna upp! För även om den övriga personalen sprang rundor överallt, var stressade & jag var lite lost & inte kände någon, så var det ju ändå kul. Woho!


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0