Jag drack EN klunk kaffe till desserten.

Jag börjar med gårdagen då jag & "A.O" var på bio! Vi såg alltså på världsreportern Morgan Pålsson tillsammans med en hel del annat folk så salongen var i princip full.
Dessvärre gillade jag inte filmen speciellt mycket. Den var varken bra eller dålig, men om jag måste välja så lutar det ändå åt det dåliga hållet. Jag ger den totalt 5/10 Nathaliepoäng!


När filmen var slut så begav vi oss mot centralen där jag antog att mitt tåg skulle gå som vanligt kl. 22.42. Jag kollade på tv-skärmen & visst stod det att det skulle gå då, men tåget hade tydligen andra planer. När jag stått på perrongen i nästan 40 minuter & väntat så dök det äntligen upp, efter att ha blivit försenat med både fem & tio minuter flera gånger under tiden som jag stått ute & frusit.


Inne i tåget hann jag få upp värmen en kort stund innan det var dags att bli utsatt för det kalla vädret igen. Jag fick kämpa mig fram i blåsten & trots att jag hade vantar, halsduk & allt möjligt så frös jag jättemycket ändå. När jag 30 minuter senare äntligen kom hem innanför dörrarna, så hade jag så pass lite känsel kvar i fötterna att jag började undra om jag tappat dem nånstans på vägen.
Men det hade jag inte.


Idag har jag inte frusit lika mycket, för som tur var så fanns det värme inne på Dalby Gästis där jag & min familj samt en del av släkten åt middag. Det var min farmor & farfar som bjöd på maten då den sistnämnda nyligen fyllt år & det skulle firas! Maten var god & desserten likaså.

Det var roligt att se mina kusiner också som jag sällan annars träffar eftersom... Jag vet inte riktigt.
De bor för långt bort helt enkelt, alla andra bor faktiskt mycket närmare mänskligheten.


Tomelilla, vem vill bo där?



Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0