Råttorna anföll mig!

Efter att skolan slutade idag, eller när mina kompisar slutade rättare sagt, (jag bestämde mig för att stanna kvar & vänta på dem) så bestämde jag & "B" att vi skulle gå till centralen istället för att ta bussen. Mycket duktigt tycker jag eftersom det ändå är en bit att gå dit från skolan.

Sedan tog vi tåget norrut & när vi kom fram gick vi inom en affär där vi handlade mat innan vi slutligen gick hem till "B" & käkade. Makaroner med köttfärssås & ost blev det.
Enligt "B" blir det mycket godare om man slänger in lite ost i middagen & jag måste erkänna att det smakade helt ok.


När maten var uppäten så fick "B" äntligen chansen att visa mig sina råttor som hon varit såå ivrig att göra ett bra tag nu! Så hon tog upp dem ur buren & lät dem gå fritt i den stora sängen. Jag var först orolig att de skulle ramla ner, men de var tydligen smarta nog att gå försiktigt vid kanterna.
Jag märkte att de var väldigt nyfikna & gillade att klättra, men satte mig ändå i sängen för att kanske, kanske våga röra dem.


Lika försiktig som jag var, var dock inte "Sneeze" & "Sweeney Todd" som dem hette. Så fort jag satte mig på sängen så klättrade dem upp i mitt knä & fortsatte sedan uppåt! De klättrade uppför mina armar, in i min tröja & innanför min luva som jag dragit upp just för att hindra att de skulle hamna innanför kläderna. Gosh! Det var ganska läskigt men jag skrattade mest eftersom deras små tassar kittlades. Jag fick dock nog efter ett tag, när jag haft både en råtta på huvudet & en i nacken.


Jag är ganska stolt över att jag vågade röra de små odågorna. Det var i & för sig inte mitt initiativ eftersom jag blev brutalt attackerad av dem, men jag vågade i alla fall sitta kvar ett tag.
Very impressive.



Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: J

Råttor är farliga, de kan brutalattackera dig :D

2008-03-10 @ 21:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0