Tårta är en bra anledning. Till allt.

Idag var det egentligen tänkt att det skulle vara sista dagen på min praktik, men eftersom vår kontaktperson "K" på Slagthuset jättegärna vill bjuda mig & "N" på tårta som tack, så måste vi dit imorgon på eftermiddagen igen för att äta. Inte mig emot, tårta är gott!

Idag fick vi dessutom äran att gå in i deras godisförråd & plocka på oss lite annat välsmakande att tugga på. Mums med sådana onyttigheter!


För att slippa asa med oss massagebänken själva tillbaka till skolan, så kom vår lärare "S" för att hämta både den, en cd-spelare & lite annat smått & gott som vi har använt oss av under den här tiden. Hon passade även på att höra med "K" om vi har skött oss & då visade sig att "K" faktiskt fyllt i varsitt bedömningspapper till oss om hur kunderna upplevt det hela.
Om mig stod det bl a. att jag var glad, trevlig, positiv, öppen & att alla varit väldigt nöjda efter sina besök. Klart att jag väljer att ha just den meningen i fet stil i detta inlägget!
Bara för att stoltsera sådär lagom...


Förutom att slänga in bänken i bilen, så tog "S" även med sig både mig & "N" tillbaka till skolan.
Där bestämde jag mig för att stanna kvar några timmar & vara med på min engelsklektion vilket jag egentligen inte behövde.
"Stude" tänker säkert någon nu. "Det regnar ute" tänkte jag faktiskt då.

Jag väntade med att bestämma mig för om jag skulle stanna kvar eller åka förrän läraren talade om vad som skulle ske på lektionen. Då jag fick reda på att vi bara skulle se på film så var valet rätt lätt.

Det var faktiskt en rätt intressant film för den handlade om rasism & om hur samhället fungerar.

Det är en hård värld vi lever i, men det visste ni kanske redan?


Adios amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0