What to do...

Okej, så här är det!

På senaste tiden har jag sökt ganska många sommarjobb, men även extrajobb för att kanske kunna jobba lite innan jag tar studenten & blir... arbetslös.

Än så länge har det väl gått bra, jag har ju lyckats fixa så att Tegnérs kan ringa mig om dem behöver hjälp i disken vilket jag är mycket glad för. Men jag tror inte att det kommer bli särskilt ofta & tänker därför inte nöja mig med det, utan jag ska försöka muta mig till ännu mer jobb, så att jag en gång i framtiden inte bara är någon dem ringer när det är akut behov av diskhjälp.
Dessa planer vet dem inte om än men snart så ska dem allt få höra min brillianta idé!


Utöver detta så har jag tyvärr även tvingats söka jobb på olika äldreboenden runt om i Eslöv som sommarvikarie ifall jag inte lyckas få tag på något annat. Något annat mycket roligare som tex. serveringspersonal som jag blivit väldigt sugen på att jobba som!


Nu har jag emellertid fått ett problem. Genom min mams, så har jag fått ett erbjudande om att vikariera på ett hem som (jag tror) är för gravt utvecklingsstörda 4-5 veckor i sommar.
Detta är egentligen ingenting jag vill jobba med, snarare något jag försöker undvika, genom att då söka jobb som sommarpersonal på olika caféer, restauranger osv. Hemmet jag snackar om ligger bara drygt 100 m härifrån & jag får ju pengar för det. Garanterad plats & garanterad lön. Om jag vill ha platsen måste jag svara senast i början av nästa vecka. Närmare bestämt måndag, om jag förstod det hela rätt.


Vad ska jag göra?

Jag är väl egentligen ganska dum om jag inte accepterar erbjudandet... Tänk så får jag inget annat jobb!
Men tänk så får jag? Då måste jag tacka nej till något som hade varit mycket roligare, som jag trivts mycket bättre med & som kanske kunnat leda vidare till något annat i framtiden. Bara för att jobba med något jag inte gillar.



image29
(FotografNatta)


Damn it. Aldrig att något kan vara enkelt.


Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0