Förlåt mig för vad som komma skall.

Har som vanligt fått en del klagomål över att jag inte uppdaterar tillräckligt ofta (fastän jag gjorde det igår!) så idag ska jag vara duktig och skriva ett inlägg (igen)!


Jag måste inleda med att berätta att jag är ganska negativ idag, så ta inte det jag skriver på blodigt allvar. Ibland är jag faktiskt negativ, men för det mesta är jag ändå positiv! Försöker alltid hitta fördelar med allt och se saker från den ljusa sidan. Man tjänar ju ingenting på att vara negativ, då gör man det bara svårare för sig själv och alla andra. En positiv attityd is just the way we like it.


Så varför är jag negativ just idag?

Jo, för att psykopaten förstörde mitt humör imorse när vi åkte samma buss! Jag blir så irriterad på den kvinnan, hon verkar tro att hela världen ska rätta sig efter henne.

Ingen röklukt, ingen parfymlukt, inget bläddrande i tidningar, inget hostande, inget pratande, ingen musik & ingen mobil.


Vi lever i ett land där vi har rätt att göra vad vi vill såvida det inte bryter mot en lag eller regel.

Därför tycker inte jag att hon har rätt att (vi tar imorse som exempel) beordra en kille längst fram i bussen att stänga av sin musik eftersom hon tycker den är hemsk och inte klarar av den. Hon ansåg att den var stressande och tyckte inte att hon behövde tolerera sådant, trots att killen i fråga hade hörlurar på sig och inte störde någon.

GRR! Sätt dig längst bak i bussen då om du får så jäkla stora problem av din überbraiga hörsel & inte klarar av musik under en 10 minuter kort bussresa.
Jag var en halv sekund från att spotta ut den meningen samt skruva upp min egen mp3 på högsta volym. Bara för att. Jag gjorde det inte, men jag vet att jag kommer få fler chanser...

Något liknande denna situation händer varenda gång jag eller någon jag känner har turen att åka samma buss eller tåg som psykopaten. Alltid är det något som inte duger åt henne.

Seriöst, vem tror människan att hon är? Hon har absolut ingen rätt att tala om för någon annan vad han/hon ska göra eller inte göra.


Jag tror inte ni förstår hur irriterande hon egentligen är... Det verkar nog mest bara som att jag sitter här & klagar, men tro mig, hon är inte helt 100 den kvinnan. Ta en tur med mig i stan så ska ni få se! Jag lovar att ni inte kommer tvivla på mig efter det.


Överhuvudtaget så finns det väldigt många personer jag stör mig på. Eller människor i allmänhet egentligen:


- folk som har alldeles för många fördomar & inte är ett dugg öppensinnade,

- folk som alltid kommer försent & som aldrig håller deadlines,

- folk som trängs på bussar & tåg. FOR HILVEDE, du kommer på! Så still & vänta på din tur idiot.


Sen finns det en massa andra saker jag också stör mig på hos människor men det vågar jag inte räkna upp här. Inte nu i alla fall, känner att jag har varit tillräckligt hemsk i detta inlägget. Förlåt mig.

Det är inte alltid jag stör mig på människor, bara när jag är på dåligt humör. Finns många underbara personer också! Bara det att dem är lite mer lätträknade...


Jeez, vad långt detta blev. Tänk om jag skrivit nått vettigt istället.


Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: J

Heja!

2008-05-06 @ 15:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0