Lärarmiddag!

I förrgår var det lärarmiddag på min skola Consensum där de flesta elever, men bara hälften av alla lärare som blivit bjudna kom. Då bör jag väl nämna att dem flesta som inte kom inte jobbar på skolan längre, men har gjort det tidigare under de tre åren vi gått på skolan. Trots detta bortfall var det ändå en superkul kväll!


Jag kom dit en timme före utsatt tid eftersom jag tänkte att jag skulle vara snäll & hjälpa till att fixa det sista innan det började. Detta fortsatte jag med en del under kvällen, så det blev lite springande & bärande fram & tillbaka vilket gjorde att jag missade stämningen lite.
Men jag både såg & hörde att alla (jag var en av dem) var glada & hade trevligt, så bra jobbat "R", "K.L" & "B"!


Maten var delikat! Det bjöds på antingen kyckling eller lax & till detta fick man potatisgratäng & en god sallad. Låter gott va? Det var det!

Till efterrätt bjöds det på kaffe & italiensk glass med smakerna choklad, hallon eller citron.
Ni kan tro att alla var mätta efter detta... Speciellt jag, eftersom jag gått & tuggat i mig annat under tiden som jag bar fram & bort saker. Kex & salta pinnar går alldels utmärkt att blanda till sockerdricka, bara så ni vet.


Till underhållning blev det en hel del sång & musik, både av lärare & elever. Lärarna hade dessutom varit så söta & skrivit en egen låt till oss med samma melodi som musiken till tv-programmet High Chaparall.
I'm Gonna Be (500 Miles) heter den tydligen tog jag reda på nu. Youtube om ni inte kan/minns!

Hmm, jag gör ett inlägg till med själva texten...
Den var rätt kul & innerhåller en del interna skämt & händelser. Mindre kul för dem som inte förstår kanske, men ändå!


Be right back amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0